Permulaan Hidup Kami

Permulaan Hidup Kami
OuR LiFe

Sunday 23 October 2011

BIHUN & LAKSA PERASA, PEWARNA & PEWANGI BABI MUNCUL KEMBALI!!!

Entry ni sengaja nak ditimbulkan kembali sbb rasanya dah ada lg keluaran dari syarikat ni pasaraya besar dlm M'sia dah skang ni..
Lg pun next month byk lah kenduri2 kahwin n tambahan plak kita dah nak raya haji..
So kalau nak membeli barang mkn untuk dijamu pd tetamu, biarlah kita tahu status halal haramnya & jgnlah sekadar membeli yang murah je ye..


Kita imbau dulu kenangan dulu2 berkenaan hal ni..
Rasanya benda ni heboh diperkatakan time 2007 or 2008 x salah aku..

Sebuah kilang memproses bihun dan laksa iaitu KILANG BIHUN BERAS INDAH SDN. BHD. (Co. No. 365216-T) yang terletak di :-

Lot 1123,
Tingkat Selamat 6
Kampung Selamat, Tasek Gelugor
Seberang Prai
13300. P.Pinang.



Kilang yang berkeluasan 4 hingga 5 ekar bertindak menipu dan mengaburi pengguna serta orang ramai dengan meletakkan tanda halal sendiri dalam tulisan jawi/rumi. Malahan kilang yang mengeluarkan jenama CAP CILI, CAP KETUPAT, CAP LANGSAT dan CAP CABAI BURUNG ini TIDAK PERNAH mendapat kelulusan logo/cop halal dari JAKIM. Malah permohonan mereka untuk sijil pengiktirafan pernah di tolak pihak Majlis Agama Islam Pulau Pinang.

PRODUK-PRODUK KILANG





 DAN SEKARANG KITA IMBAU KEADAAN KILANGNYA PLAK KAT PENANG TU..
 Gambar pandangan dari ladang kelapa sawit. Anak panah kiri menunjukkan kilang BIHUN BERAS INDAH dan anak panah kanan menunjukkan pusat ternakan BABI dan mereka juga berkongsi saluran air dari bumbung.
 Difahamkan pihak kilang tersebut mendapat bekalan air untuk memproses bihun dan laksa dengan cara menyedut air dari bawah tanah bagi menjimatkan kos.
 Ini seumpama kita memakan najis babi dan sekali lagi bertentangan dengan cop halal yang digunakan kerana memproses menggunakan alat yang tidak bebas dari najis. Kita sebagai pengguna beranggapan bahawa dengan memakan bihun cap cili atau apa- apa sahaja cap, kita tidak perlu ragu-ragu seperti kita memakan daging yang berkemungkinan merupakan daging babi. Malangnya tanpa kita sedari kita telah menikmati dengan enaknya bihun perisa babi. Apakah perasaan pengguna yang telah menikmati bihun tersebut. Betapa jijik dan kotornya perasaan para pengguna. Selain itu, pusat ternakan babi yang terletak bersebelahan kilang ini hanya dipisahkan dengan pagar dan mereka turut disyaki berkongsi sistem kumbahan yang sama.
 
  LAKARAN KASAR KEDUDUKAN KILANG

YANG JADI MASALAHNYA ORANG YANG BERAGAMA ISLAM ( kalau lihat dari gambar dibawah) PUN TELAH MENJADI PELANGGAN DAN MEMBELI SECARA BORONG LAGI TU!!





DAN SEKARANG IA MUNCUL KEMBALI DENGAN RUPA DAN GAYA BERBEZA!!!


 Di Minta pembaca yang mengikuti Blog aenumiza ni perhatikanlah brand2 ni kat pasaraya n bagi tau lah kat sanak saudara seIslam kita kalau terjumpa dengan brand2 ni..















 

Letih dah nak edit2, kopi dan pasta menatang2 ni..
So nak lebih lanjut minta tolong kat UNCLE GOOGLE & UNTIE YAHOO search keyword
KILANG BIHUN BERAS INDAH..

No comments:

Post a Comment