Permulaan Hidup Kami

Permulaan Hidup Kami
OuR LiFe

Thursday, 9 February 2012

WeDdinG Cik WaN & ZuL, (we reunion gang mamak)


Assalamualaikum

Hai...to my fren..disebabkan korang dh byk sangat post picture wedding cik wan kite tu kt FB 
so aku post kat cini jer la..heheh
selamat mencuci mata..


dari kiri aku, hubby aku, pasangan pengantin, iela, nana dan dyla
ina plak ngah amik gambo time ni..


before balik amik peluang bergambar dulu hehe


wahhh cik wan kite bukan main nganga besor nmpak yer..
sronok yer jadi permaisuri
geng yg lain pun bkn main berseri-seri lagi..
cun kan kawan2 aku ni..


ketua gang ma.... tak dapat datang 
coz masih berpantang hehe



miss you all..
Semoga persahabatan kita kekal selamanya..



coretan dariku mieza

Saturday, 14 January 2012

Malu tutup muka tapi bawah nmpak teeeettt...


Assalamualaikum...

Haiii all, erm tertanya-tanya kan apa la yang teeett tu.. hehehe
Hari ini 14hb Jan 2012, aku telah mengajak encik hubby untuk pergi ke Hosp.Pakar Putri Johor.
Niat yer nak pergi buat scan 4D dan nak daftar bersalin sekali,
 saje je nk tgk keadaan baby dalam perut ku ni heheh
Memandangkan tidak tahu jalan ke sana
maka aku telah mengajak sekali mak ayah sekali sebab dorg tahu jalan ke Pakar Putri tu..
Ini maknanya aku bawa tok mah & tok mat utk tgk cucu sulung yer ni mendaftar hehe

Setibanya dekat hosp. aku adalah org yg ke-32 iaitu org yg terakhir bertemu doktor.
Kenapa daftar kat swasta? sebab encik hubby aku nak anak dia disambut oleh doktor perempuan
so aku pilih Hosp.Pakar Putri setelah bertanya kpd kwn2 yg telah menggunakan khidmat doktor kat sini.
Masuk je kaunter daftar terus ke doktor yg aku dh pilih tu.
Tapi, jgn la pk aku ni memilih plak..aku tak kisah pn nk bersalin kt kerajaan 
kalau leh mmg nk kt hospital biasa jer (kerajaan) coz aku n baby xde masalah pun.
Dtg kt Putri tu coz nak buat 4D tp daftar sekali la, bersalin mana2 tu x kisah
asalkan check up dua-dua tempat ni 

Bila tiba jer part nama aku dipanggil masuk
berdebar2 la gak dada ni
doktor yer alahai kecik comel jer heheh
disuruhlah aku baring dan bermula la scan perut aku yang boyot ni heheh
mula2 2D pastu 4D 
Baby ye jelas menunjukkan anu dia tanpa segan silu hahha
tapi baby yer malu nak tunjuk muka yer, baby comel aku ni tutup muka plak
jenuh doktor tu pusing2 alat scan dia nak bagi mummy dia tgk tp dia xnk tunjuk 
malu ye baby, tapi tang tunjukkan anu dia x malu la plak eh
xpela baby comel nk tunggu kuar yer baru nk tunjuk muka kamu yang comel tu
yang penting doktor kata kamu sihat
Alhamdulillah

Kami sekeluarga menanti kehadiran kamu wahai baby comel


coretan dariku mieza


Friday, 16 December 2011

Gerammm dengan budak ni.....


Haii
Assalamualaikum..

Saya sangat geram ngn budak kecik ni...
Sebab die pada pandangan saya sungguhhh COMEL


Uucaaakk

 uuweek

Comell kan..
Nak gak mcm dia
geramm..hope si baby comel sy lg CoMeLL 
hehehehhehe


Coretanku..Mieza

Saturday, 3 December 2011

Bila Aku Jatuh Cinta - Awi Rafael


Bisakah ku tanpamu
Bilakah ku tanpamu
Hatiku mulai rapuh, hatiku mulai sedih
Bisakah ku tanpamu

Bila aku jatuh cinta
Kan ku sebut namamu
Akan ku tulis lagumu
Akan ku katakan kata-kata indah
Hanya untukmu
Relakah ku tanpamu
Relakah ku tanpamu
Bila aku jatuh cinta
Kan ku sebut namamu
Akan ku tulis lagumu
Akan ku katakan kata-kata indah
Bila aku jatuh cinta
Kan ku doakan kamu
Menyempurnakan aku
Akanku buatkan semua yang terindah
Bila aku jatuh cinta
Kan ku sebut namamu
Akan ku tulis lagumu
Akan ku katakan kata-kata indah
Bila aku jatuh cinta
Kan ku doakan kamu
Menyempurnakan aku
Akanku buatkan semua yang terindah

Friday, 18 November 2011

Minngu 15 - perkembangan mu


Assalamualaikum...

Minggu ke-15 :
Tulang dan sumsum tulang di dalam sistem kerangka terus berkembang. Jika bayi Anda perempuan, ovarium mulai menghasilkan jutaan sel telur pada minggu ini. Kulit bayi masih sangat tipis sehingga pembuluh darahnya kelihatan. Akhir minggu ini, beratnya 49 gram dan panjang 113 mm

Bayi sudah mampu menggenggam tangannya dan mengisap ibu jari. Kelopak matanya masih tertutup
Sumber : google & fb.
Terima kasih kerna mendoakan kami..muahh
miza

Wednesday, 16 November 2011

FOTO PALING MAHAL PERNAH DIJUAL?!!!

Berapa harga Foto ni korang rasa?
Memang aku tak nampak langsung nilai pada gambar ni..
4.3 Million USD!!!!
Aduhai..
Tak paham aku!! Tak Paham..
Kawan2 yang handal dlm fotografi ni bg tau skit..
Ni Petikan dr Washington Post pasal hal ni...
Korang paham2kan sendirilah apasal mahal sgt foto ni..

(Andres Gursky’s Rhine II) At $4.3 million — more than $1 million more than the midpoint of the Christie’s estimate — Andres Gursky’s Rhine II is the most expensive photograph ever sold. Here’s the argument that it’s worth it. But I count myself with Dan Amira: I just don’t get art sometimes.
Update:In the comments, FlavaBlave — by way of his wife -- offers some further thoughts on what makes this photograph so much more expensive than other photographs:
I’m an economist so I was confused about this as well. My much wiser wife had to explain it to me:
“1) This is a realism imitating contemporary art, which was a novel concept in the early 80s. A reversal of artistic influences that had never been explored.
2) Technically it is spectacular and I’m not sure how someone could shoot a picture like this before photoshop. There are tons of technical feats, but the first one I noticed is that the horizon, both edges of the river and the sidewalk (all lines in the picture) are totally straight and run parallel. Not just one or two lines but 5 lines! In nature 5 perfect parallel lines are virtually improbable to find. So, another aspect of the picture is that nature is impersonating modern landscape, not just modern art.
3) Land naturally has a curve as well, so he must have used some correcting lens…I would imagine, but lens would probably have to be custom made for the landscape.
4) The balance of colors is also a technical accomplishment. Because the river and the sky are air and water in completely different fields of perspective yet they look the same and have the same color. The same goes for the land in the foreground and the background, notice, it matches. How do you make land half a mile or more away look exactly the same color as land only 20 feet away? Colors get dull the farther away they are from the camera, but he was able to fix that problem….somehow…not sure how you would do this. Maybe another custom lens could be used?”
Aku still tak paham2 lagi..
Yang aku paham nilai seni fotografinya amat tinggi kerana tidak memerlukan PhotoShop..
Aduhai..
Apa plak nilai seninya?!!
Lagi sekali aku tak paham!!!!..

Thursday, 3 November 2011

ANTARA PERKARA YANG MENJADI PUNCA KEMATIAN MANUSIA SETIAP TAHUN

Ajal dan  maut kita ni adalah ditentukan Allah..
Cuma punca n sebab kematian aje yang kita tak tahu lg..
Entah2 tgh baca blog or surf internet pun bleh tertelan garpu plastik megi cup, dah melayang nyawa nye kan..
Saja nak share dgn korg semua.. Antara Punca2 & Sebab2 Kematian yang selalu terjadi di dalam dunia ni & bermula dengan masalah lebih berat badan, lebih kurang 30,000 setiap tahun..


Kilat yang menyambar n org yg duk leka dengan sms pun antara penyebab utama juga..


Haiwan? juga menjadi penyebab kematian manusia..






Berhati-hati semasa mandi dan tidur kerana jatuh katil n mandi dlm tab pun penyebab kematian juga..




jadi kita tgk lagi antara penyebab kematian lain yang disenaraikan..









Tapi rasanya, penyebab utama yg melibatkan banyak kematian manusia & haiwan adalah ....


Sunday, 23 October 2011

BIHUN & LAKSA PERASA, PEWARNA & PEWANGI BABI MUNCUL KEMBALI!!!

Entry ni sengaja nak ditimbulkan kembali sbb rasanya dah ada lg keluaran dari syarikat ni pasaraya besar dlm M'sia dah skang ni..
Lg pun next month byk lah kenduri2 kahwin n tambahan plak kita dah nak raya haji..
So kalau nak membeli barang mkn untuk dijamu pd tetamu, biarlah kita tahu status halal haramnya & jgnlah sekadar membeli yang murah je ye..


Kita imbau dulu kenangan dulu2 berkenaan hal ni..
Rasanya benda ni heboh diperkatakan time 2007 or 2008 x salah aku..

Sebuah kilang memproses bihun dan laksa iaitu KILANG BIHUN BERAS INDAH SDN. BHD. (Co. No. 365216-T) yang terletak di :-

Lot 1123,
Tingkat Selamat 6
Kampung Selamat, Tasek Gelugor
Seberang Prai
13300. P.Pinang.



Kilang yang berkeluasan 4 hingga 5 ekar bertindak menipu dan mengaburi pengguna serta orang ramai dengan meletakkan tanda halal sendiri dalam tulisan jawi/rumi. Malahan kilang yang mengeluarkan jenama CAP CILI, CAP KETUPAT, CAP LANGSAT dan CAP CABAI BURUNG ini TIDAK PERNAH mendapat kelulusan logo/cop halal dari JAKIM. Malah permohonan mereka untuk sijil pengiktirafan pernah di tolak pihak Majlis Agama Islam Pulau Pinang.

PRODUK-PRODUK KILANG





 DAN SEKARANG KITA IMBAU KEADAAN KILANGNYA PLAK KAT PENANG TU..
 Gambar pandangan dari ladang kelapa sawit. Anak panah kiri menunjukkan kilang BIHUN BERAS INDAH dan anak panah kanan menunjukkan pusat ternakan BABI dan mereka juga berkongsi saluran air dari bumbung.
 Difahamkan pihak kilang tersebut mendapat bekalan air untuk memproses bihun dan laksa dengan cara menyedut air dari bawah tanah bagi menjimatkan kos.
 Ini seumpama kita memakan najis babi dan sekali lagi bertentangan dengan cop halal yang digunakan kerana memproses menggunakan alat yang tidak bebas dari najis. Kita sebagai pengguna beranggapan bahawa dengan memakan bihun cap cili atau apa- apa sahaja cap, kita tidak perlu ragu-ragu seperti kita memakan daging yang berkemungkinan merupakan daging babi. Malangnya tanpa kita sedari kita telah menikmati dengan enaknya bihun perisa babi. Apakah perasaan pengguna yang telah menikmati bihun tersebut. Betapa jijik dan kotornya perasaan para pengguna. Selain itu, pusat ternakan babi yang terletak bersebelahan kilang ini hanya dipisahkan dengan pagar dan mereka turut disyaki berkongsi sistem kumbahan yang sama.
 
  LAKARAN KASAR KEDUDUKAN KILANG

YANG JADI MASALAHNYA ORANG YANG BERAGAMA ISLAM ( kalau lihat dari gambar dibawah) PUN TELAH MENJADI PELANGGAN DAN MEMBELI SECARA BORONG LAGI TU!!





DAN SEKARANG IA MUNCUL KEMBALI DENGAN RUPA DAN GAYA BERBEZA!!!


 Di Minta pembaca yang mengikuti Blog aenumiza ni perhatikanlah brand2 ni kat pasaraya n bagi tau lah kat sanak saudara seIslam kita kalau terjumpa dengan brand2 ni..















 

Letih dah nak edit2, kopi dan pasta menatang2 ni..
So nak lebih lanjut minta tolong kat UNCLE GOOGLE & UNTIE YAHOO search keyword
KILANG BIHUN BERAS INDAH..